المجلس البلدي في صيدا برئاسة المهندس محمد السعودي هنأ بحلول راس السنة الهجرية 1440
الرئيسية / hwpl /HWPL /HWPL: IInterfaith Dialogue Discusses Spiritual Human Well-being and Popular Appeal of Religion in Thailand
الحوار بين الأديان يناقش الرفاهية الإنسانية الروحية والنداء الشعبي للدين في تايلاند

HWPL: IInterfaith Dialogue Discusses Spiritual Human Well-being and Popular Appeal of Religion in Thailand-Sidonianews.net-25-1-2018

جريدة صيدونيانيوز.نت / HWPL: IInterfaith Dialogue Discusses Spiritual Human Well-being and Popular Appeal of Religion in Thailand

Sidonianews

HWPL: IInterfaith Dialogue Discusses Spiritual Human Well-being and Popular Appeal of Religion in Thailand

 

IInterfaith Dialogue Discusses Spiritual Human Well-being and Popular Appeal of Religion in Thailand
Inter-religious Understanding and Harmony for Solidarity

On January 19, an interfaith dialogue with religious representatives from Buddhism, Christianity, Islam and Hinduism discussed the relationship between human being and the spiritual world in the context of the role of religion in making a peaceful society.

Heavenly Culture, World Peace, Restoration of Light (HWPL), an international NGO affiliated with the UN ECOSOC, held the 32nd interfaith dialogue in Bangkok. The dialogues of religions by HWPL, called the World Alliance of Religions’ Peace (WARP) Office meetings, have been conducted in 216 offices from 124 countries to pinpoint commonality of human values designated in religious scriptures.

“We talk about dialogues based on scriptures, which is very important part of peacebuilding to individual person. It is also important to understand that we have to build peace within ourselves first, the inner quality of person,” said Sathit Kumarn, president of Ramakrishna Vedanta Society of Thailand and advisor the National Legislative Assembly in Thailand.

In the meeting, the panel discussion was carried on with the question regarding the founders of religion and spiritual messages. “The founder of religion (The Messenger) can’t teach from his own knowledge, they have to teach only from the will of the heaven which is revealed to them from God,” said Dr. Husni Hamad, director of Pan Asia International School and president of Social Welfare Society.

Speaking about Jesus’ teaching in the Bible, Senior Pastor Virendra Arora from the Seventh-Day Adventist Church said, “The founder of religion should not teach from his own knowledge but on the basis of the which the person has received from heaven.”

In the Theravada Buddhist cosmology explaining actions of individual that leads to a new existence, Ven. Sumanpriya Bhikkhu from Mahachulalongkornrajavidyalaya University said, “Gautama Buddha received own knowledge by doing meditation. He discovered the 31 planes of existence in which rebirth takes place.”

“I am Buddhist, but I don’t go to temple.”

Pew Research Center recently reported that Buddhist populations in Asian countries including Thailand are expected to decline for the next decades. In the report it said such expected decrease comes from low fertility rates and aging populations.

“This indicates that young generations in Asia are more prone to having distance from religion. As Christianity in South Korea shows drastic decline in the congregation members, young people in Thailand are also losing faith and hope in Buddhism,” said Ian Seo, general director of public relations, HWPL HQ. “Now is the time for religions to consider how people come to recognize that their daily issues with material values can be on a par with satisfying the spiritual value at the same time,” he added.

“What is required is to think about how to make people as human being and teach the values of human being. It can be establishing religious studies in schools and build programs regarding human development together with spiritual enhancement,” said Mr. Kumarn. “We must be able to understand the trend of young generations, so that we can find their needs according to their demands. It can be music, sports and many other activities for youth to develop ideas of peace from religion.”

-----------

الحوار بين الأديان يناقش الرفاهية الإنسانية الروحية والنداء الشعبي للدين في تايلاند

التفاهم بين الأديان وانسجام التضامن

في 19 يناير، ناقش حوار بين الأديان مع ممثلي دينيين من البوذية والمسيحية والإسلام والهندوسية العلاقة بين الإنسان والعالم الروحي في سياق دور الدين في إقامة مجتمع سلمي. الروحي في سياق دور الدين في إقامة مجتمع سلمي.

الثقافة السماوية، والسلام العالمي، وإحياء النور هي منظمة غير حكومية دولية تابعة للمجلس الاقتصادي والاجتماعي للأمم المتحدة، عقدت الحوار بين الأديان 32 في بانكوك. وأجريت حوارات للأديان من قبل "هوبل"، تسمى اجتماعات التحالف العالمي للأديان للسلام (وارب)، في 216 مكتبا من 124 بلدا لتحديد القواسم المشتركة للقيم الإنسانية المعينة في الكتب الدينية

"نحن نتحدث عن الحوارات القائمة على الكتب المقدسة، والتي هي جزء مهم جدا من بناء السلام لشخص واحد. ومن المهم أيضا أن نفهم أن علينا أن نبني السلام داخل أنفسنا أولا، الجودة الداخلية للشخص"، وقال ساثيت كومارن، رئيس جمعية راماكريشنا فيدانتا في تايلاند ومستشار الجمعية التشريعية الوطنية في تايلاند

وفي الاجتماع، جرت مناقشة الفريق مع السؤال المتعلق بمؤسسي الدين والرسائل الروحية. وقال الدكتور حسني حمد، مدير مدرسة عموم آسيا الدولية :"لا يستطيع مؤسس الدين (الرسول) أن يعلم من معارفه الخاصة، إلا أن عليهم أن يعلموا فقط من إرادة السماء التي كشفت لهم من الله".

في حديثه عن تعليم يسوع في الكتاب المقدس، قال القس الأكبر فيريندرا أرورا من الكنيسة السبتية "لا ينبغي لمؤسس الدين أن يعلم من علمه ولكن على أساس ما حصل عليه الشخص من السماء" في علم الكونيات البوذية ثيرافادا شرح أعمال الفرد الذي يؤدي إلى وجود جديد، فين.

وقال سومانبريا بهيكخو من جامعة ماهاشولالونكورنراجافيديالايا، "تلقى غوتاما بوذا المعرفة الخاصة من خلال القيام التأمل. واكتشف 31 طائرة من الوجود التي تجري فيها ولادة جديدة"

وأفاد مركز أبحاث بيو مؤخرا بأن من المتوقع أن ينخفض عدد السكان البوذيين في البلدان الآسيوية بما فيها تايلند خلال العقود المقبلة. وقالت في التقرير إن هذا الانخفاض المتوقع يأتي من انخفاض معدلات الخصوبة والسكان المسنين

"وهذا يدل على أن الأجيال الشابة في آسيا أكثر عرضة للابتعاد عن الدين. وقال إيان سيو، المدير العام للعلاقات العامة، هوب هق، إن المسيحية في كوريا الجنوبية تظهر انخفاضا حادا في أعضاء الجماعة، كما أن الشباب في تايلاند يفقدون الثقة والأمل في البوذية. واضاف "ان الوقت قد حان لكي تنظر الديانات فى كيفية اعتراف الناس بان قضاياهم اليومية ذات القيم المادية يمكن ان تكون على قدم المساواة مع تحقيق القيمة الروحية فى نفس الوقت"

"ما هو مطلوب هو التفكير في كيفية جعل الناس كإنسان وتعليم قيم الإنسان. ويمكن أن يكون تأسيس الدراسات الدينية في المدارس وبناء برامج تتعلق بالتنمية البشرية جنبا إلى جنب مع تعزيز الروحية "، وقال السيد كومارن. "يجب أن نكون قادرين على فهم اتجاه الأجيال الشابة، حتى نتمكن من العثور على احتياجاتهم وفقا لمطالبهم. يمكن أن تكون الموسيقى والرياضة والعديد من الأنشطة الأخرى للشباب لتطوير أفكار السلام من الدين"

 

2018-01-25