الرئيسية / hwpl /HWPL /HWPL: The "Open Days for Art" is held to raise the awareness of peace in Yemen & South Korea
الأيام المفتوحة للفن" في عدد من المدن اليمنية لزيادة الوعي بالسلام في اليمن وكوريا الجنوبية

HWPL: The "Open Days for Art" is held to raise the awareness of peace in Yemen & South Korea- Sidonianews.net-Lebanon

جريدة صيدونيانيوز.نت / HWPL: The "Open Days for Art" is held to raise the awareness of peace in Yemen & South Korea

 جريدة صيدونيانيوز.نت / أخبار العالم / HWPL : The "Open Days for Art" is held to raise the awareness of peace in Yemen & South Korea

 

Sidonianews.net

9-4-2018

HWPL:The "Open Days for Art" is held to raise the awareness of peace in Yemen & South Korea


International Actors Urge Cooperation to Leave “Peace as a Legacy for the Future Generations”

A current situation in Yemen

Fareed Shawky who died from a missile strike said “Please do not bury me”​

On October 13, 2015, six-year-old Fareed Shawky in Taiz, Yemen, and his friends were playing with a ball in his front yard as usual. Then all of a sudden, a missile was dropped to the house with a roaring sound and in a flash, his house was in chaos. Fareed with shrapnel lodged in his head was raced to the hospital by motorcycle. The boy cried out in a low voice shaking with fear by saying, "Please do not bury me.” Fareed was ultimately buried in a cold graveyard shortly after.
In 1994, the first civil war broke out in Yemen after Royalists of the existing reign was retreated by the coup by Republicans. Since then, , and it led to a proxy war since the Shia supported by Iran and Sunni Saudi-led coalition against Houthi rebels were formed. According to BBC, this war is known as ‘Silence of War’ since the world major media paid less attention compared to the gravity of the situation.

The horrors of civil war in Yemen

Yemen is hard to receive clean water due to water shortage​(Left) / An old woman who is being treated for cholera(Right)​
By the statement of the UN, 2.6 million Yemenis, approximately 10% of Yemeni population fell to refugees after losing their residence. Also, patients are placed not in proper treatment and people have been exposed to the polluted water since hospitals and sewage plants were destroyed during the long-term disputes.

The efforts of International Society to overcome the damage of war in Yemen
The United Nations held a ‘High-Level Pledging Event for the Humanitarian Crisis in Yemen’ attended by senior figures in 60 international organizations and NGOs from 72 countries in Geneva, 25 April 2017. They alarmed the seriousness of the situation caused by civil wars and stressed the necessity of resuming conversation between all parties for peace and recovery of stability in Yemen through the recognition that only political solution is the answer to settle the disputes.


The UN says the situation in Yemen is the largest humanitarian crisis in the world

Some experts emphasize that the fundamental approaches are necessary to put an end to repetitive conflicts. “Along with binding mechanisms including international agreements and legal framework in the country, creating a culture of peace that promotes the mindset of peacebuilding through the participation of all sectors of life is of tremendous importance to achieve immediate ceasefire and sustainable peace,” emphasized Mr. Ian Seo, general director of department of public relations, HWPL HQ.

Heavenly Culture, World Peace, Restoration of Light (HWPL) under the UN ECOSOC advocates global campaign for conflict resolution through the cooperation among states to establish respect on international agreements, promotion of religious freedom and ethnic identity, and spreading a culture of peace through education and media. The Declaration of Peace and Cessation of War (DPCW) drafted by HWPL designates the aforementioned provisions and has been introduced in governments and international governmental organizations.


Peace initiatives in Yemen

"Increasing the national defense budget and the military power of some countries will have an influence upon other countries. Furthermore, these things will continually threaten the world peace. We support all the laws that limit the proliferation of armaments and contribute to the promotion of the world peace,” said Mr. Ayoub, Chief of Improve Your Society (ISYO) in “Piece of Peace” held in Sana, Yemen with 160 participants from 5 NGOs.

Mr. Hrant Bagratyan, the former Prime Minister of Armenia, said “The DPCW will be a good instrument against extremism, terrorism, war, and associations that will be a good base for the sustainability of peace” regarding the DPCW.

<The "Open Days for Art" is held to raise the awareness of peace in Yemen & South Korea>

** 'Open Day of Art' is an annual campaign that Mr. Murad Subay known as a street peace artist suggested. Regardless of the nationality, anyone who loves peace can express and perform the thoughts and idea on the wall.

“We all have to support what we have to do with all the same hearts. It is for living. Will you leave money and authority to our future generation who will live in this global village? There is nothing better than leaving a legacy to the future generation after achieving the world peace,” emphasized Mr. Man Hee Lee, Chairman of HWPL.

-------------

بيان عن منظمة السلام العالمي في كوريا الجنوبية HWPL

مقترح كوري فريد من نوعه للسلام  يفرح كل اليمنيين وكل اطفال العالم
A unique Korean proposal makes all Yemenis and children of the world happy
يؤمن السيد Man Hee Lee ، رئيس المنظم الكورية للسلام العالمي  HWPL.  إيمانا مطلقا بأن التضحي بالمال والسلطة من أجل إحلال السلام أمر في غاية الروعة ويقول "علينا جميعا أن ندعم ما علينا القيام به مع كل نفس بقلوب تؤمن أن التضحيات واجبة وضرورية من أجل العيش بسلام ومن أجل جيل المستقبل الذي سيعيش في هذه القرية العالمية؟ لا يوجد شيء أفضل من ترك إرث لجيل المستقبل بعد تحقيق السلام العالمي ، "أكد السيد Man Hee Lee ، رئيس HWPL.

صرخة الطفل اليمني التي هزت العالم ومنظمة HWPL الكورية للسلام تسعى لوقف تلك الصرخات  بطرق متميزة وفريد

في ال13 من شهر أكتوبر / تشرين الأول 2015 ، كان  فريد شوقي ، البالغ من العمر ست سنوات، في تعز ، باليمن ، وأصدقاؤه ، يلعبون  الكرة  في فناء منزله كالمعتاد. ثم فجأة تغير اللهو واللعب والضحك إلى صرخات مؤلم، فقد سقط صاروخ على المنزل ليتحول إلى ركام
استقرت شظية في رأس الطفل البريء شوقي ليذهب إلى المستشفى عن طريق دراجة نارية. صرخ الصبي بصوت منخفض لكنه هز العالم "أرجوكم لاتدفنوني" فقد أدرك الطفل أنه لن يلعب مرة أخرى  ولن يشاهد أصدقائه لقد دفن فريد في مقبرة باردة بعد فترة وجيزة من سقوط الصاروخ اللعين.

في عام 1994 ، اندلعت الحرب الأهلية الأولى في اليمن مع إعلان الجنوبيين الانفصال عن الشمال وقد تمكنت القوات الشمالية من تحقيق نصر سريع وإفشال الانفصال وهروب قادة الانفصال إلى عدد من الدول الخليجية
أهوال الحرب الأهلية في اليمن
تسببت الحرب  في اليمن في انعدام أهم وسيلة من وسائل الحياة  فقد صار من الصعب الحصول على المياه النظيفة الصالحة للشرب مما ساهم في انتشار العديد من الأمراض كان أابرزها  الكوليرا
الحرب ساهمت كذلك في تشريد الملايين من اليمنيين، وبحسب بيان رسمي من الأمم المتحدة فإن، 2.6 مليون يمني يمثلون حوالي 10 ٪ من السكان أصبحوا لاجئين بعد أن فقدوا محل إقامتهم.
جهود المجتمع الدولي لمساعدة اليمنيين في الأزمة الانسانية
عقدت الأمم المتحدة "حدثًا رفيع المستوى لإعلان التبرعات للأزمة الإنسانية في اليمن" حضرته شخصيات بارزة في 60 منظمة دولية ومنظمات غير حكومية من 72 دولة في جنيف في 25 أبريل 2017.
وأعرب المشاركون عن قلقهم إزاء خطورة الوضع الناجم عن الحروب في اليمن مشددين على ضرورة استئناف الحوار بين جميع الأطراف من أجل السلام واستعادة الاستقرار من خلال الاعتراف بأن الحل السياسي هو الحل الأفضل لحل النزاعات.
و تقول الأمم المتحدة إن الوضع في اليمن هو أكبر أزمة إنسانية في العالم
فيما يؤكد بعض الخبراء على أن ضرورة وجود مداخل أساسية لوضع حد للنزاعات المتكررة. "إلى جانب الآليات الملزمة بما في ذلك الاتفاقات الدولية والإطار القانوني في البلد، فإن خلق ثقافة السلام يعزز عقلية بناء السلام عبر مشاركة جميع قطاعات الحياة له أهمية كبيرة لتحقيق وقف فوري لإطلاق النار وتحقيق السلام المستدام"
من جانبه أكد السيد. إيان سيو ، المدير العام لقسم العلاقات العامة لمنظمة السلام العالمي الكورية التابعة للامم المتحدة (HWPL) أنها تسعى في إطار الأمم المتحدة للقيام بحملة عالمية لحل النزاع من خلال التعاون بين الدول من أجل احترام الاتفاقيات الدولية، وتعزيز الحرية الدينية والهوية العرقية ، ونشر ثقافة السلام من خلال التعليم والإعلام. ويحدد إعلان السلام ووقف الحرب (DPCW) الذي صاغته HWPL الأحكام المذكورة أعلاه وتم تقديمه في الحكومات والمنظمات الحكومية الدولية.
وتحتل اليمن  المركز الثاني من حيث عدد التوقيعات الداعمة للوكالة في الشرق الأوسط وقال السيد أيوب، رئيس منظمة "حسن مجتمعك" (ISYO) في "قطعة من السلام" التي عقدت في صنعاء، عاصمة اليمن مع 160 مشاركا من 5 منظمات غير حكومية: السلام العالمي. "إن زيادة ميزانية الدفاع الوطني والقوة العسكرية لبعض البلدان سيكون لها تأثير على البلدان الأخرى. وعلاوة على ذلك، فإن هذه الأمور ستهدد باستمرار السلام العالمي. نحن ندعم جميع القوانين التي تحد من انتشار الأسلحة وتسهم في تعزيز السلام وتوقف الحروب التي تسبب بالويلات للمجتمع الإنساني بأكمله
من جانبه أكد  السيد هرانت باغراتيان ، رئيس وزراء أرمينيا السابق ، "إن اتفاقية حظر الأسلحة الكيميائية ستكون أداة جيدة ضد التطرف والإرهاب والحرب والجمعيات التي ستكون قاعدة جيدة لاستدامة السلام"
وتسهم منظمة السلام العالمي الكورية التابعة للأمم المتحدة (HWPL) في عدد من الأنشطة المتميزة لوقف الحرب وإنهاء معاناة اليمنيين يتمثل أبرزها في:
"الأيام المفتوحة للفن" في عدد من المدن اليمنية لزيادة الوعي بالسلام في اليمن وكوريا الجنوبية" وهي حملة سنوية اقترحها السيد مراد سوباي المعروف بـ"فنان السلام في الشارع". ويؤمن السيد مسوباي أن التعاون مع هذا المشروع الذي ترعاه منظمة  HWPL. بغض النظر عن الجنسية، يمكن أي شخص محب للسلام أن يعبر عن أفكاره وفكره على الحائط.

 

2018-04-09

دلالات:



الوادي الأخضر