المجلس البلدي في صيدا برئاسة المهندس محمد السعودي هنأ بحلول راس السنة الهجرية 1440
الرئيسية / hwpl /HWPL /HWPL: Global Youth Write Peace Letters to Demand Peace to the Two Korean Leaders
"رسائل سلام" في حملة شبابية عالمية للقادة الكوريين

hwpl : Global Youth Write Peace Letters to Demand Peace to the Two Korean Leaders-Sidonianews.net-Lebanon

جريدة صيدونيانيوز.نت / HWPL: Global Youth Write Peace Letters to Demand Peace to the Two Korean Leaders

جريدة صيدونيانيوز.نت /  HWPL

Sidonianews.net

Lebanon

"رسائل سلام" في حملة شبابية عالمية للقادة الكوريين

HWPL: Global Youth Write Peace Letters to Demand Peace to the Two Korean Leaders

 

On June 6th, the UN Security Council unanimously adopted the Resolution 2419 (2018) to “consider ways to increase the inclusive representation of youth for the prevention and resolution of conflict”, considering the crucial role of youth in “building sustainable peace”, “promoting a culture of peace” and protecting youth from violence and conflict at the same time.

As this resolution’s recognition of the increasing role of youth with its influence in peace-building, an event advocating peace to national leaders was led by international youth. The International Peace Youth Group (IPYG) and Heavenly Culture, World Peace, Restoration of Light (HWPL), an international NGO under the United Nations Economic and Social Council (ECOSOC), held a two-day event called the “Peace Letter Campaign” at 35 locations in 7 major cities of South Korea on 9th and 10th of June, including Seoul and Paju where the recent inter-Korean summit and declaration of Panmunjom was announced.

At the event citizens, especially students, wrote letterswith the contents advocating efforts of peace by their national leaders. According to the IPYG, 24,912 peace letters were written and collected in two days of the event through youth participation. The IPYG further said that the letters will be delivered to the two leaders of the two Koreas when they reached 150,000 in number.

As a backbone of the youth-led advocacy campaign for peace-building, the IPYG introduced "the Declaration of Peace and Cessation of War (DPCW)" with 10 articles and 38 clauses, which stipulates peaceful dispute settlement, disarmament, religious and ethnic freedom, and spreading a culture of peace.

Ms. Park Min-Jeong, a participant, said, "Although there was a vague fear of reunification, I have come to think about positive aspects and expectation that reunification will be achieved in this era by seeing the inter-Korean summit."

"I realized that I should be aware of the issues of the international community to join in peace activities that will end the war in our times," she added.

"The future of Korea is youth. If young people are interested in reunification, and take the lead for it, we can achieve peace on the Korean Peninsula. The start can be a letter of heart. We will work hard so that youth can be more interested in and lead the peaceful reunification,” said Mr. Peter Jung, General Manager of the IPYG.

The IPYG has initiated a youth network for peace with 851 youth organizations in 110 countries around the world. The IPYG says that the “Peace Letter” campaign has also been held globally and the letters advocating peace-building in their countries will be delivered to their national leaders.

----------

"رسائل سلام" في حملة شبابية عالمية للقادة الكوريين

 

في السادس من يونيو لهذا العام 2018م تبنى مجلس الأمن قراراً بالإجماع رقم (2419)، للنظر في السبل الكفيلة لزيادة نسبة تمثيل الشباب بهدف منع النزاعات وتسويتها، وأخذ هذا الجانب الحاسم ودور الشباب الهام بعين الاعتبار في بناء عملية السلام المستدامة، والترويج للعملية السلمية وحماية المجتمع والشباب من العنف والصراع.

ويعد هذا القرار اعترافاً بالدور المتزايد للشباب وتأثيره في بناء عملية السلام، حيث قاد الشباب فعاليات دعت إلى السلام ودعوة القادة الوطنيين إلى ذلك، حيث عقدت مجموعة السلام الدولية للشباب (IPYG) والمنظمة الدولية للسلام العالمي (HWPL) فعالية بعنوان "رسالة سلام" لمدة يومين متتالين(9 – 10) يونيو، شملت (35) موقعاً في (7) مدن رئيسية في كوريا الجنوبية، بما في ذلك العاصمة سيول وباجو، تم خلالها الإعلان عن القمة الأخيرة بين الكوريتين وإعلان "بانموجوم" الداعيان للسلام.

وخلال هذه الفعالية كتب مواطنون أغلبهم من الطلبة الشباب رسائل تتضمن محتويات داعية إلى تعزيز جهود السلام من قبل قياداتهم الوطنيين، ووفقاً لمجموعة (IPYG) أنه تم جمع (912) ألف و(24) رسالة سلام خلال يومي الفعالية التي نفذها الشباب، وأشارت المجموعة إلى أن كافة هذه الرسائل والخطابات ستسلم لزعيمي الكوريتين حين يصل عددها إلى (150) ألف رسالة.

وقد قدمت (IPYG) مقترحاً بعنوان "إعلان السلام وتوقف الحرب" باعتبارها العمود الفقري للحملة التي يقودها الشباب من أجل تعزيز السلام، حيث تكوّن من (10) مواد و(38) بنداً، تنص على وجوب التسوية السلمية للنزاعات، ونزع السلاح والحرية الدينية والعرقية، والدعوة إلى نشر ثقافة السلام في المجتمعات.

وقالت السيدة "بارك مين جونغ" إحدى المشاركات: "أنه على الرغم من خوفنا من صعوبة التوحيد في الماضي، إلا أنني لجأت إلى التفكير بالجوانب الإيجابية والتوقعات بأن المجتمعات اليوم بحاجة إلى هذا التوحيد، وهو ما تحقق لنا في هذا الزمان حين رؤيتنا لقمة السلام بين الكوريتين".

وأضافت: "أدركت بأنه يجب عليّ أن أكون ذات نظرة أبعد لقضايا المجتمع الدولي، وأنه يجب عليّ الانضمام إلى أنشطة السلام والعمل على نشرها وتحقيق حلم انتهاء الحرب في وقتنا الحاضر".

وقال المدير العام لمجموعة (IPYG) السيد بيتر يونغ: "إن مستقبل كوريا هو للشباب، فإذا كان الشباب مهتمين بأخذ زمام المبادرة لعملية إعادة التوحيد فإنه سيمكننا تحقيق السلام في شبه الجزيرة الكورية ويمكن أن تكون البداية خطاباً من القلب، ونحن سنعمل بجد حتى يتمكن الشباب من ذلك، وحقيقة أقدر كثيراً الاهتمام بإعادة التوحيد السلمي للمجتمع".

وتقول مجموعة (IPYG) الدولية للسياسات البيئية، التي أنشأت شبكة شبابية من أجل السلام مع (851) منظمة شبابية في (110) دولة حول العالم: "أن حملة (رسالة السلام) التي عُقدت على المستوى العالمي سيتم تسليم رسائلها التي تدعو إلى تعزيز السلام في بلدانهم إلى قاداتها الوطنيين".

2018-06-19

دلالات: