الرئيسية / hwpl /HWPL /HWPL: Global Peace Building through Cultural Diplomacy is Discussed in Bucharest, Romani
مناقشة بناء السلام العالمي من خلال الدبلوماسية الثقافية في بوخارست، رومانيا

جريدة صيدونيانيوز.نت / HWPL: Global Peace Building through Cultural Diplomacy is Discussed in Bucharest, Romani

Sidonianews.net

28-3-2019

 

HWPL: Global Peace Building through Cultural Diplomacy is Discussed in Bucharest, Romania

 

On the 30th anniversary of the collapse of dictatorship in Eastern Europe and Romanian presidency of the Council of the European Union (EU), a comprehensive approach to peace building with a network and cooperation from governments and civil society groups will be discussed with 200 participants from different sectors in Bucharest, Romania.

 

With the title of "The Role of Cultural Diplomacy in Approaching the Protracted Conflicts - Culture of Peace through Understanding the Other", this conference is held from April 1 to 2, hosted by Ministry of Foreign Affairs in Romania, co-organized by Heavenly Culture, World Peace, Restoration of Light (HWPL) and the Institute for Advanced Studies in Levant Culture and Civilization (ISACCL), and cooperated by Centre for Baltic-Black Sea Studies (Centre for BBS).

 

Participants include former and incumbent national leaders like former President Emil Constantinescu of Romania, religious leaders, educators, women leaders, journalists and NGO leaders from European and Asian countries.

 

According to the organizing group, this conference focuses on cultural diplomacy to "generate mutual trust and establish avenues for better communication through creating, transmitting and promoting representations of identity" with the recent history of Romania and Eastern Europe that presented multi-ethnic, inter-cultural communication as positive experiences.

 

The conference is a very result of continuous international exchange between Eastern Europe and South Korea at the civil society level. Last year, former heads of state and HWPL based on South Korea discussed mutual development of peace building efforts at the “High-Level Meeting of Former Political Leaders in Europe to spread the Culture of Peace and call for Support for the Peaceful Reunification of the Korean Peninsula” held in May at the House of Parliament in Bucharest.

 

"The great humanity conversation must now be encouraged so that the larger and larger groups of people could develop free flocks of ideas and knowledge worldwide. This vision can be developed only if representatives are able to act as plurality of voices, questions and desires of billions of people participating it,” said Hon. Emil Constantinescu in his speech at the High-Level Meeting of Former Political Leaders in Europe last year.

 

HWPL is a South Korea-based NGO registered in UN ECOSOC and executes global peace building campaigns with initiatives of international law for peace, inter-faith dialogue and peace education. It drafted the Declaration of Peace and Cessation of War (DPCW) to promote intergovernmental cooperation for securing principles of peace and citizen participation to develop a culture of peace. Currently, the declaration has gained official support from Central American Parliament, Pan-African Parliament and 1 million citizens from 174 countries.

----------

جريدة صيدونيانيوز.نت

28-3-2018

 

مناقشة بناء السلام العالمي من خلال الدبلوماسية الثقافية في بوخارست، رومانيا

في الذكرى الثلاثين لإغلاق الديكتاتورية في أوروبا الشرقية والرئاسة الرومانية لمجلس الاتحاد الأوروبي ، ستتم مناقشة مقاربة شاملة لبناء السلام مع شبكة وتعاون من الحكومات ومجموعات المجتمع المدني مع 200 مشارك من مختلف القطاعات في بوخارست ، رومانيا.
تحت عنوان "دور الدبلوماسية الثقافية في التعامل مع النزاعات التي طال أمدها - ثقافة السلام من خلال فهم الآخر" ، يعقد هذا المؤتمر في الفترة من 1 إلى 2 أبريل ، وتستضيفه وزارة الشؤون الخارجية في رومانيا ، وتشترك في تنظيمه منظمة الثقافة السماوية السلام العالمي واحياء النور (HWPL) ومعهد الدراسات المتقدمة في ثقافة المشرق والحضارة (ISACCL) ، بالتعاون مع مركز دراسات بحر البلطيق الأسود (مركز BBS).
من بين المشاركين القادة الوطنيين السابقين والحاليين مثل الرئيس السابق إميل كونستانتينسو رئيس رومانيا والقادة الدينيين والمربين والقيادات النسائية والصحفيين ومنظمات غير حكومية من الدول الأوروبية والآسيوية.
بحسب المجموعة المنظمة ، يركز هذا المؤتمر على الدبلوماسية الثقافية "لتوليد الثقة المتبادلة وإيجاد سبل لتحسين التواصل من خلال إنشاء ونقل وتشجيع تمثيل الهوية" مع التاريخ الحديث لرومانيا وأوروبا الشرقية التي قدمت التواصل بين الأعراق والثقافات على أنه تجربة إيجابية. 
هذا المؤتمر هو نتيجة التبادل الدولي المستمر بين أوروبا الشرقية وكوريا الجنوبية على مستوى المجتمع المدني. في العام الماضي ، ناقش رؤساء الدول السابقين و HWPL ، ومقرهم كوريا الجنوبية ، التطوير المتبادل لجهود بناء السلام في "الاجتماع الرفيع المستوى للقادة السياسيين السابقين في أوروبا لنشر ثقافة السلام والدعوة إلى إعادة التوحيد السلمي لشبه الجزيرة الكورية" "الذي عقد في مايو في مجلس النواب في بوخارست.
"يجب الآن تشجيع المحادثة الإنسانية العظيمة حتى تتمكن مجموعات أكبر من الناس من تطوير أسراب حرة من الأفكار والمعرفة في جميع أنحاء العالم. لا يمكن تطوير هذه الرؤية إلا إذا كان الممثلون قادرين على العمل بأكثرية الأصوات والأسئلة ورغبات المليارات من الأشخاص المشاركين فيها. قال هون إميل كونستانتينسكو في خطابه في الاجتماع الرفيع المستوى للقادة السياسيين السابقين في أوروبا العام الماضي.
HWPL هي منظمة غير حكومية مقرها كوريا الجنوبية مسجلة في UNECOSOC وتنفذ حملات بناء السلام العالمية بمبادرات من القانون الدولي للسلام والحوار بين الأديان وتعليم السلام. صاغت وثيقة السلام ووقف الحرب (DPCW) لتعزيز التعاون الحكومي الدولي لتأمين مبادئ السلام ومشاركة المواطنين لتطوير ثقافة السلام. حاليًا ، حصلت الوثيقة على دعم رسمي من برلمان أمريكا الوسطى وبرلمان عموم أفريقيا ومليون مواطن من 174 دولة.

2019-03-28

دلالات:



الوادي الأخضر